♥IKLAN,BLOG & SEGMEN TERBAIK..!! ♥





Wednesday, March 30, 2016

Gen-Y : Lupakan bekas kekasih




Terima hakikat
Salah satu kesilapan besar dalam melupakan bekas kekasih kita adalah berpura-pura atau tidak percaya bahawa hubungan percintaan itu berakhir. Kita berpisah dengannya kerana ada sebab dan ingin kembali bersama bukanlah satu pilihan dalam masa terdekat mahupun selamanya. Jika kita mula menerima hakikat ia sudah berakhir, barulah kita dapat melupakannya sedikit demi sedikit.

Bersedihlah sepuasnya
Tidak salah untuk bersedih hati dan menunjukkan kekecewaan apabila cinta berakhir. Kita boleh mengadu kepada rakan, keluarga dan menangislah sekalipun. Memberi masa untuk diri bersedih akan merangkul semua rasa kecewa dalam diri kita. Namun, pastikan ia tidak terlalu berpanjangan.

Jangan hubungi dia
Sememangnya tangan dan hati ini rasa mahu saja menghubungi bekas kekasih, namun kita perlu melawan perasaan itu. Kita perlu berjauhan dengan bekas kekasih begitu juga dia kerana jika tidak kita tidak akan berhenti berharap dan memikirkannya. Dalam beberapa bulan atau tahun, mungkin masing-masing bersedia berkawan semula.

Sibukkan diri
Cara yang tidak bagus dalam mengeluarkan diri daripada kemelut rasa adalah dengan duduk seorang diri dalam bilik dan termenung memikirkan apa yang berlaku. Keluar atau luangkanlah masa dengan rakan dan keluarga, pergi bersenam atau buat sesuatu yang kita suka untuk mengisi masa. Ia pasti membantu mengubah perhatian kita dan memberi ketenangan kepada kita.

Biar masa tentukan
Masa sememangnya boleh membantu kita mengubati hati. Kekecewaan dan keperitan yang dirasakan sekarang tidak akan berpanjangan walaupun ketika ini rasa akan terus kecewa. Jadi, bersabarlah dan kuatkan hati. Semuanya akan OK.

CREDITBasyar Mustapha

♥ SMILE STORY IS MINE | ♥ LIKE | ♥ SHARE | ♥ NIEDA NORAINIDA

No comments:

Post a Comment